culoarea soarelui

Tata - Victor (Simion ) Pană -astăzi ar fi împlinit 75 de ani 
                                                                            

Tata s-a întors astăzi
Cu o suliță  de vânătoare boantă la vârf
Are haine tribale  de un galben gălbejit
Greu îl recunosc
De unde vi îl întreb și-mi zice ca un ventriloc
Că din portugalia deși eu cred că de altundeva.
Un soare i-a tăbăcit  pielea până la os
Poate  din africa  de acolo să fi  luat arama
 lipit  de el
de trupul slab
de fața oacheșă
Până și părul i-a crescut negru la loc ca odinioară
Îl privesc și el îndreaptă sulița spre mine odată cu privirea
Așa îl recunosc mai bine.
Ai fost la vânătoare … ? sunt uluită
Ești un adevărat războinic
Dar ce războaie ai purtat?  Unde e drumul pe care ai venit ?
Îi văd tălpile albe, ce straniu se ridică în aer
Pe un vehicul plin de spumă...și vele largi de
alge
Prin tubul suliței aud cum mă întrebă
Ce formă are inima de rac ? să o aud  s -o port cu mine…
Eu nu știu tată…, dar  așa cum bate poți sa o auzi de dincolo
de apă
E curios cum timpul sparge ghilotina  din mărgelele de  sticlă
și  cum prin
Spații goale ca  ce cele dintr-un manuscris
Comunicam cum numai noi doi ne pricepem
Și-n toata această  întâmplare
simt că mă ridic
plutesc  dar  mă
răstorn ca-într-un caiac pe învolburatul râu al
vorbelor .
Printr-o freastră  de ceață  îl vad pe tata 
e statuie
Stă drept pe  acel  vehicul translucid  cu sulița în aer ațintită
 Cu ea despică pagini  din albumul meu de amintiri
și se oprește brusc într-o fotografie veche
 mă ia de mâna ca-n prima zi de școală
și  aerul se umple de-arome cunoscute …
  și fețele se pierde vag ca într-un film uzat
Unde te duci …? Mai stai un pic
să ne plimbam prin casă …să coborâm din nou
să ne-așezăm la masă
să-mi spui ceva ..sau să mă înveți
Cum să plutesc ca tine
să fiu războinică …
Te-aud ..încet prin șuieratul timpului
îmi spui să-mi caut haine potrivite
să spun puțin și să vorbesc cu timpul
să nu te uit
 să-mi caut pașii 
să am o  suliță  tocită cu care să rescriu
în tot nisipul mării
o viață simplă ca a ta
să  folosesc
culoarea soarelui.





Comentarii

Anonim a spus…
minunat...si trist...si iar...MINUNAT !!!!

Postări populare de pe acest blog

Noi