My heart –a free zone

My heart –a free zone

(din vol. Statuia Zilei de mâine XX Love - " Inima mea -Free Zone  "


When you show up, it is well known,
nothing else can live in my heart
weeks on I long for
the warm cradle.
only when I am ready to make a bid,
fright mingles into the blood
and oozes
my heart becomes a free zone
towards the day when dreams of you
blink off  like vivid neons in town
floating on the aerial cables of madness
my canons like nails in the
blocked muscles-
You master the flames that burn in irises
the oxygen in my lungs-
and even if I hope to forget you
my heart- a free zone, never!


Translated by: Irina Horea





















4. Inima mea Free Zone


este bine ştiut, când apari
nimic nu mai poate locui în inima mea
apoi săptămâni în şir tânjesc după
culcuşul cald
abia când sunt gata să licitez
spaima se amestecă în sânge
se prelinge
inima mea devine free zone.
spre ziuă când visele cu tine
se sting ca reclamele oraşului
plutesc pe cablurile aeriene ale nebuniei
canoanele mele, cuie înfipte în
mușchii-blocaţi-
stăpâneşti flăcările care ard în iriși
oxigenul din plămâni
și chiar dacă eu sper să te uit
inima mea never - free zone !



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Noi