joi, decembrie 08, 2011

un cuvânt



ca să scriu mi-am pus un semn de carte
şi mă rog de soare să nu uite că
între paginile unor carţi de joc
prietenii sunt nişte cai de curse
premiaţi cu like-uri pe facebook
dar în alt joc pe o altă planetă cu alt soare
prietenii fac un foc şi-l înghit
împreună de două ori apoi călătoresc
cu viteza luminii fără oglinzi retrovizoare.
ca să scriu mi-am făcut un punct
în inima şi m-am rugat să nu uit că
am fost într-un rai în care ne prefaceam că
suntem singure pe lume
am răscolit vocabularele lumii
şi pietrele vulcanilor ca să construim
un semn-piatră peste piatră
vorbele noastre s-au împreunat
într-un poem de milioane de ani
scris şi şters şi iar scris şi iar şters
lumea se holbează nedumerită,
câinii stau în şir indian să muşte
o vocala măcar ...
caii de curse se miră... ce superglue
foloseşti ca să ţii bucuriile lângă tine
ai creier, ai inima se întrebă ?
ai doar o luminaminune ce te-a străbătut
dint-un love story nemuritor,
desuet de acum
dar eşti material dur şi nu uşor de
prelucrat
unii te-au aşezat la o masă rotundă
un carusel nesfârşit
unii ţi-au dat cupe cu aer otrăvit
le-ai trimis ace de aur, săgeţi de argint
ai tras un tighel de mătase cu urme
frumoase
cine se crede şi ce nume are ...puterea ?
nimeni nu ştie ce albastră e marea
când ochii sunt limpezii când teancul de
carţi groase se transformă în cină
când pisica uită ce e şi te face fericită
ca să scriu mi-am pus un ceas să bată
ca o toacă...
şi mă rog de mai multe ori să-mi amintească
cum se numeşte un cuvânt.

3 comentarii:

irina ionescu spunea...

Este surprinzatoare imaginea despre prieteni.

"prietenii sunt nişte cai de curse

premiaţi cu like-uri pe facebook"

Imi place si ideea despre a-ti aminti ca trebuie sa scrii...
Dar trebuie sa scriem, mereu, simti ce repede trece timpul!?

Carte'Inchisa spunea...

am citit cateva din poeziile din cartea Imagine simpla. mai aveti alte carti cu poezii publicate sau e singura? eu am mai citit din cartea Noaptea Scorpion descarcata de pe Liternet.ro,mi-au placut,unele versuri le-am scris intr-o agenda. Tineti-o tot asa! Succes!

Iulia Pană spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.

ebony bones- amazon

http://www.amazon.com/Ebony-Bones-Iulia-Pana/dp/1512242519/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1440349159&sr=8-2&keywords=iulia+pana